انواع سقف کاذب فلزی

سقف متحرک لوور یکی از انواع سقف کاذب فلزی است، سقف لوور در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. یکی از ویژگی های مهم این نوع سقف ها داشتن وزن کم است، به همین دلیل می توان آن را جزء دسته سازه های مقاوم به حساب آورد. به دلیل مقاومت بالا و استحکام بالای این نوع سقف، از آن به عنوان یک سازه مقاوم در برابر زلزله استفاده می شود.

انواع سقف لوور

1-لوور پروفیلی : یکی از انواع سقف کاذب فلزی، لوور پروفیلی است. سقف لوور پروفیلی را می توان در بیشتر مکان ها استفاده کرد. یکی از ویژگی های ممتاز این نوع سقف، ایجاد یک فضای سه بعدی در فضای ساختمان است. سقف لوور پروفیلی از رنگبندی های متنوعی تشکیل شده است، این ویژگی به طراحان کمک می کند تا با توجه دکوراسیون ساختمان از رنگ مناسب سقف لوور استفاده کنند. از آن جا که رنگ لوور پروفیلی توسط دستگاه های اتوماتیکی تشکیل می شود، از مقاومت زیادی برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های این نوع سقف، ایجاد نور بیشتر در ساختمان ها است. با استفاده از این موضوع می توانیم در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. در بیشتر مواقع ضخامت سقف لوور پروفیلی 1.5 تا 2.5 میلی متر است.

2-لوور تیغه ای : سقف لوور تیغه ای زیر مجموعه سقف لوور است. لوور تیغه ای زیبایی خاصی دارد، به همین دلیل توجه طراحان را به سمت خود جلب کرده است. اگر می خواهید به ساختمان خود فضای لوکس و مدرن بدهید بهتر است از این نوع سقف استفاده کنید. سقف لوور تیغه ای از چند نوار که به صورت موازی کنار یکدیگر قرار گرفته اند، تشکیل شده است. رنگ به کار رفته در این نوع سقف از زنگ زدگی جلوگیری می کند. ضخامت این نوع سقف بیشتر 0.5 تا 0.7 میلی متر است.

لوور آلومینیومی چیست؟

یکی از انواع سقف کاذب فلزی، سقف لوور آلومینیومی است، لوور آلومینیومی از نمونه های سقف باز به حساب می آید. از این نوع سقف در نمای داخلی ساختمان ها با استفاده از پوشش پروفیلی و یا تیغه ای استفاده می شود. در ادامه به چند نمونه از مزیت های سقف لوور آلومینیومی اشاره می کنیم.

1-نصب آن آسان است

2-عایق صوتی دارد

3-شستشوی آن راحت است

4-عمر این سقف ها طولانی است

5-مانع ورود گرد و خاک به داخل می شود

6-این نوع سقف از استحکام بالایی برخوردار است

7-می توان آن را به صورت سه بعدی طراحی کرد

8-به دلیل وزن کم ورق آلومینیوم، سبک است

9-می توان به آسانی به فضای پشت سقف دسترسی پیدا کرد

10-سقف لوور آلومینیومی مانند یک عایق حرارتی کار می کند

11-در صورت ایجاد خرابی در سقف، می توان آن را به راحتی تعمیر کرد

12-می توان این نوع سقف را متناسب با دکوراسیون ساختمان رنگ آمیزی کرد

زیرسازی سقف کاذب چگونه انجام می شود

برای زیرسازی سقف لوور، باید چند سازه را کنار هم قرار دهیم، این سازه ها باعث ارتباط سقف اصلی و سقف کاذب می شوند. در بیشتر موارد این نوع سازه ها باید به صورت عمود برهم کنار یکدیگر قرار گیرند، در بعضی موارد بسته به نیاز ما می توانند به صورت زاویه ای نیز کنار یکدیگر قرار گیرند. برای انتخاب مناسب سازه ها باید به دمای محیط و میزان رطوبت توجه ویژه ای کنیم.

کاربرد سقف کاذب لوور

از این نوع سقف بیشتر برای طراحی در ساختمان های مدرن استفاده می شود. همچنین به دلیل نوردهی خوبی که سقف لوور ایجاد می کند، از آن به عنوان نورگیر در قسمت بالای پنجره ها استفاده می شود.

به دلیل زیبایی منحصر به فردی که این نوع سقف ها دارند می توان در نمای ساختمان از آن استفاده کرد. از سقف لوور بیشتر در نماهای داخلی ساختمان های تجاری استفاده می شود.