سایبان برقی اتوماتیک ( Automatic canopies) نسل جدیدی از سایبان های ساختمانی است که برای پوشش فضای بیرونی ساختمان در برابر عوامل طبیعی گرد و خاک ، باران و برف و تابش مستقیم نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد سایبان اتوماتیک و نحوه عملکرد و کاربرد آن صحبت کنیم با ما همراه باشید.

آشنایی با سایبان اتوماتیک  و کاربرد آن

قیمت سایبان اتوماتیک با توجه به مواد اولیه به کار رفته در مراحل تولید سایبان برقی ، برند و شرکت سازنده سایبان مشخص می شود اما در این میان سایبان برقی به مراتب قیمت ان از سایبان های ثابت و بدون حرکت گران تر است و این دلیل بر نصب تجهیزات خاص الکتریکی است که برای کنترل حرکت و تغییر وضعیت سایبان از راه دور استفاده می شود.

در سایبان اتوماتیک دیگر نیاز به باز و بسته کردن سایبان به صورت دستی نیست بلکه با استفاده از یک دکمه می توان به راحتی آن را باز و بسته کرد.

با طراحی و ساخت انواع سایبان اتوماتیک تمام مشکلات و سختی هایی که در گذشته وجود داشت از بین رفت و افراد می توانستند تنها با فشردن یک دکمه سایبان مغازه برقی خود را به راحتی باز و بسته کنند و میزان اندازه باز یا بسته بودن پوشش سقف سایبان را خود تعیین کنند.

سایبان اتوماتیک برای پوشش فضای باز ساختمان های مسکونی و تجاری ، فروشگاه های بزرگ ، مغازه، کافی شاپ و رستوران هایی که داری فضای بیرون هستند، بیشتر استفاده می شود.

همان طور که می دانید قبل طراحی و ساخت سایبان اتوماتیک یا برقی، نمونه سایبان دستی مورد استفاده قرار می گرفت که البته مشکلات و سختی های خاص خود را داشت.

آشنایی با انواع سایبان اتوماتیک و ویژگی های آن ها

از ساده ترین و کاربردی ترین انواع سایبان اتوماتیک برقی که برای نصب در بالکن و تراس ساختمان های مسکونی و آپارتمان مورد استفاده قرار می گیرد، پوششی با طراحی ساده می باشد که برای تراس و بالکن هایی که نیاز به پوشش در زمان بارندگی یا تابش مستقیم و شدید خورشید دارند،نصب و راه اندازی می شود. این نوع از سایبان های برقی در زمان باز شدن علاوه بر ایجاد سایه در محیط باعث لذت بخش شدن فضای استراحت در بالکن یا تراس می شود . نمونه های مختلفی از این نوع سایبان در رنگ و جنس پارچه متفاوت با توجه به سلیقه و نوع چیدمان و طراحی ساختمان در بازار وجود دارد . شما می توانید برای سفارش این محصولات با کارشناسان سایه باتیس تماس بگیرید .

کاربرد سایبان اتوماتیک

سایبان اتوماتیک کاربرد های مهم صنعتی ، مسکونی و تجاری و حتی تبلیغاتی دارند . از سایبان های اتوماتیک برقی می توان برای پوشش فضای بیرونی ویلا و کنار استخر ، پنچره های ساختمان مسکونی ، پاسیو خانه و هم چنین برای پارکینگ ، مراکز و فضای های خاص تفریحی و توریستی از جمله هتل و رستوران و کافی شاپ هایی که دارای فضای باز بیرون هستند، سایبان های اتوماتیک را می توان برای فروشگاه بزرگ و مغازه ها استفاده کرد. سایبان برقی اتوماتیک سازه ای آلومینیومی است با رنگ الکترواستاتیک  که در برابر شرایط جوی ناپایدار و تابش مستقیم خورشید مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد. میزان بازشوندگی این نوع سایبان بالاست و به راحتی می توان با تنظیم شیب سایبان میزان تابش خورشید را تنظیم کرد. سایبان اتوماتیک برقی را می توان با استفاده از ریموت کنترل از راه دور حرکت دهیم و قابل استفاده بر روی تراس ساختمان ، استخر و پنجره ، سردرب مغازه می باشد. چاپ و طراحی هرگونه طرح یا لوگوی تبلیغاتی بر روی سایبان تبلیغاتی اتوماتیک امکان پذیر است و در اثر تابش مستقیم خورشید و شرایط جوی نامساعد مشکلی برای طرح چاپ شده سایبان ایجاد نمی شود. این نوع از سایبان های برقی با طراحی شیک و زیبا ئ قدرتمند خود علاقه مندان بسیاری دارد و در میان انواع سایبان چتری ثابت طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. دلیل اصلی محبوبیت سایبان های اتوماتیک را می توان به تنوع در رنگ و طراحی منحصر به فرد ، زیبایی و راحتی باز و بسته شدن سایبان ، استفاده از پارچه های خاص و با کیفیت به عنوان پوشش و هم چنین یراق آلات مناسب اشاره کنیم. سایبان اتوماتیک در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد و امکان نصب سیستم های نورچردازی جهت زیبایی و روشنایی در این سایبان ها فراهم شده است.

امکان نصب انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی بر روی سایبان وجود دارد . از مزایای استفاده از پوشش پارچه ای برای سایبان اتوماتیک می توان به تنوع در طرح و رنگ ، وزن سبک و مناسب ، زیبایی و مقاومت ، فرم پذیری و منعطف بودن سایبان از مزیت های استفاده از پوشش های پارچه ای برای انواع سایبان در فضای بیرونی ساختمان می باشد. اتصالات محافظی که در سایبان های اتوماتیک به کار برده می شوند، شیب لازم را جهت باز و بسته کردن سایبان فراهم می کند . از اجزای مهم سایبان های اتوماتیک برقی ، موتور سایبان است که وظیفه اصلی موتور سایبان های برقی حرکت دادن بخش های مختلف سایبان است. موتور سایبان با استفاده از ریموت کنترل از راه دور باز یا بسته می شوند.