عوامل اساسی برای استخر پشت بام ایمن و سالم

استخر پشت بام می تواند با اجرای مناسب، به ارزش پروژه تجاری شما بیفزاید. اگر استخر پشت بام را برای یک ساختمان یا پروژه توسعه موجود در نظر می گیرید، احتمالاً از مزایای آن آگاه هستید.

از جمله ی این مزایا می توان به مقرون به صرفه بودن آن، صرفه جویی در فضا، افزایش قابلیت زندگی، ایجاد حس تجمل و البته استفاده از مزایا و کاربرد های آن می شود.

استخرهای پشت بام می توانند سرمایه ای برای هرگونه مهمان نوازی یا پروژه تجاری باشند. اما عوامل اساسی برای استخر پشت بام و نکات اصولی مهندسی و ساختاری وجود دارد که باید قبل از اعتماد به یک تولید کننده استخر تجاری از آنها آگاه باشید.

مهندسی سازه

قرار دادن استخر آب در بالای فضای مسکونی، اداری یا خرده فروشی خطراتی به همراه دارد. این سازه باید متناسب با وزن آب و استخر باشد.

مشکل استخرهای بتونی استاندارد این است که بتن سنگین است و با گذشت زمان دچار خوردگی می شود و ترک هایی ایجاد می کند. این ترک ها باعث می شود آب به زیرسازی زیر منتقل شود.

استخرهای استیل سه برابر استخرهای بتونی دوام دارند و دارای وزن سبک تری هستند. البته اگر به درستی نصب و نگهداری شوند، ترک نمی خورند، دچار پوسیدگی نمی شوند و در نتیجه نشت نمی کنند.

ارتعاشات (ناشی از پریدن یا غواصی افراد در استخر) نیز برای محافظت از زیرسازی باید به حداقل برسد. در حالت ایده آل، استخرهای پشت بام باید بصورت وان شناور، جدا از ساختمان آنها ساخته شوند.

استخرهای بردفورد دارای فنرهای ایزولاسیون صوتی هستند که بین دو صفحه فولادی تنظیم شده اند. هر بسته قادر است چندین تن آب را تحمل کند و از قبل فشرده شده است. بنابراین فقط زمانی که استخر تقریباً پر از آب باشد شروع به حرکت می کند. آنها ارتعاشات استخر را مختل کرده و از رسیدن آنها به زیرسازی جلوگیری می کنند.

عامل ساختاری دیگری که باید در نظر گرفت این است که طبقه های زیر برای قرار دادن استخر در بالا چقدر باید ارتفاع داشته باشند.

 

جنبش ساختمان

ساختمان ها و زیرسازی ها تمام وقت حرکت می کنند. ای اتفاق معمولاً به دلیل حرکت در زمین، استهلاک ساخت ساختمان یا خرابی های پایه رخ می دهد. این مشکل استخرهای بتونی به دلیل سخت بودن و آسیب پذیری بتن در برابر ترک خوردگی است.

از طرف دیگر، فولاد ضد زنگ بهتر از بتن در برابر حرکت طبیعی ساختمان مقاومت می کند و امکان ساخت جوش داده شده ضد آب را فراهم می کند و خطرات صدمه آب به سطوح اطراف و زیرین را کاهش می دهد.

 

نصب و راه اندازی

دسترسی به پشت بام ها اغلب دشوار است و نصب استخر را به چالش می کشد. بدیهی است که هرچه نصب سریعتر انجام شود، اختلال در کارهای دیگر نیز کمتر خواهد بود. استخرهای پیش ساخته با مجوز دسترسی می توانند بصورت یک قطعه تحویل و نصب شوند و باعث کاهش زمان ساخت و نصب در محل شوند.

هنگامی که یک پروژه بیش از حد بزرگ است و یا سایت دسترسی محدودی دارد، می توان بخش های پیش ساخته و لوله کشی شده را جرثقیل کرد یا در جای خود حمل کرد.

به طور معمول معمار، پیمانکار یا سازنده یک سطح مهندسی متحمل بار را برای نشستن شناور تهیه می کند. در بسیاری از موارد، قاب یکپارچه تمام پشتیبانی ساختاری است که برای خود شناگاه مورد نیاز است.

بدیهی است که هدف از نصب استخر پشت بام، ایجاد جذابیت بصری و کاربردی برای ساکنان یا مهمانان هتل است. استخرهای پشت بام وقتی از یک پروژه تجاری برای افزایش قابلیت زندگی استفاده می کنند، به یک پروژه تجاری ارزش افزوده می دهند.

بنابراین شما اطمینان حاصل کنید که نصب استخر شما هنگام استفاده از طراحی و گزینه های نصب و اجرا، از جمله شکل، استفاده از سقف متحرک استخر و مواد بدون محدودیت صورت می گیرد.